The Concept of Supporting System for Inland Waterway Navigation - Case Study for the Lower Section of the Vistula River

Authors

  • P. Jerzyło Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska, Katedra Geotechniki, Geologii i Budownictwa Morskiego, Gdańsk
  • A. Wawrzyńska Akademia Morska w Gdyni, Morska 81-87, 81–225 Gdynia, Wydział Nawigacyjny, Katedra Transportu i Logistyki

Keywords:

supporting system for inland waterway navigation, inland navigation, waterways fairway information services, FIS

Abstract

The article presents the results of conducted research on actual navigation conditions, traffic intensity, accidents and incidents for the part of the Vistula River as a justification for introducing the inland waterway navigation system in the Lower Vistula . Two variants of the implementation of the river information system were presented and characterized.

References

GUS, 2014, Urząd Statystyczny w Szczecinie, Żegluga śródlądowa w Polsce w latach 2010–2013, Warszawa.

[2] GUS, 2015, Transport wodny śródlądowy w Polsce w 2014 r., Warszawa.

[3] PIANC, 2012, Guidelines and Recommendations for River Information Services, 2011, Edition 3.0, Permanent Working Group 125 of the World Association for Waterborne Transport Infrastructure PIANC, PIANC, CCNR Working Group on RIS on 30th August 2012.

[4] Rozporządzenie Komisji (UE) nr 164/2010 z dnia 25 stycznia 2010 r. w sprawie specyfikacji technicznych elektronicznego raportowania statków w żegludze śródlądowej, o których mowa w art. 5 dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowa-nych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie.

[5] Rozporządzenie Komisji (WE) nr 414/2007 z dnia 13 marca 2007 r. w sprawie wytycznych tech-nicznych dotyczących planowania, wdrażania i wykorzystania operacyjnego usług informacji rzecznej (RIS), o których mowa w art. 5 dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie.

[6] Rozporządzenie Komisji (WE) nr 415/2007 z dnia 13 marca 2007 r. dotyczące specyfikacji technicz-nych dotyczących systemów kontroli ruchu statków, o których mowa w art. 5 dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie.

[7] Rozporządzenie Komisji (WE) nr 416/2007 z dnia 22 marca 2007 r. dotyczące specyfikacji tech-nicznych komunikatów dla kierowników statków, o których mowa w art. 5 dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie.

[8] Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) nr 909/2013 z dnia 10 września 2013 r. w sprawie specyfikacji technicznych dotyczących systemu obrazowania elektronicznych map i informacji nawigacyjnych w żegludze śródlądowej (ECDIS śródlądowego), o których mowa w dyrektywie 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady.

[9] Wołejsza, P., Jędrzychowski, H., Jędrzychowski, K., Karkos, D., Kazimierski, W., Wiśnicki, B., 2014, Modernizacja wodnych dróg śródlądowych i portów morskich, Warszawa.

[10] www.ris-odra.pl.

Published

2017-02-28

How to Cite

Jerzyło, P., & Wawrzyńska, A. (2017). The Concept of Supporting System for Inland Waterway Navigation - Case Study for the Lower Section of the Vistula River. Scientific Journal of Gdynia Maritime University, (102), 21–32. Retrieved from https://sjgmu.umg.edu.pl/index.php/sjgmu/article/view/157

Issue

Section

Articles