Current State and Development Perspectives of Elbląg Port
DOI:
https://doi.org/10.26408/107.07Keywords:
Port of Elbląg, infrastructure, suprastructure, transport accessibility, development directionsAbstract
The article presents the current state of the Elbląg port (mainly its location, infrastructure and suprastructure) and development prospects, mainly related to the construction of a Vistula Spit, construction of a bridge in Nowakowo and regulation and deepening of the approach fairway to the port.References
Barański, A., Dawidowicz, D., Dobrzańska, D., Kiejzik-Głowińska, M., Tyszecki, A., Wojnarowska, A., Żochowska, M., 2017, Karta informacyjna przedsięwzięcia „Droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – lokalizacja Nowy Świat”, EKO-KONSULT Andrzej Tyszecki, Gdańsk.
[2] Ficoń, K., 2010, Logistyka morska. Statki, porty, spedycja, BEL Studio, Warszawa.
[3] Gospodarka Morska, 2012, Krynica Morska: Mieszkańcy nie chcą przekopu Mierzei Wiślanej, http://www.gospodarkamorska.pl/wydarzenia/krynica-morska:-mieszkancy-nie, (dostęp 8.07.2018).
[4] Gospodarka Morska, 2014, Elbląg: Żegluga przez Zalew Wiślany zagrożona, http://www. gospodarkamorska.pl/wydarzenia/elblag:-zegluga-przez-zalew-wislany-zagrozona.html, (dostęp 5.07.2018).
[5] Kadłubowski, R., 2017, Elbląski port zanotował kolejny znaczny spadek przeładunku towarów. Wzrosła za to ilość pasażerów, Elbląski Dziennik Internetowy, https://info.elblag.pl/38,48720, Elblaski-port-zanotowal-kolejny-znaczny-spadek-przeladunku-towarow-Wzrosla-za-to-ilosc-pasazerow.html, (dostęp 1.06.2018).
[6] Kotowska, I., Mańkowska, M., Pluciński, M., 2012, Program rozwoju polskich portów morskich do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku), MTBiGM, Warszawa.
[7] Krośnicka, K., Zavorotynskiy, N., 2016, Zarys koncepcji rozwoju portu Elbląg, Inżynieria Morska i Geotechnika, nr 5, s. 301–312.
[8] Libudzka, A., 2017, Większość samorządów nad Zalewem Wiślanym popiera przekop Mierzei, Portal Morski, http://www.portalmorski.pl/zegluga/37314-wiekszosc-samorzadow-nad-zalewe, (dostęp 6.07.2018).
[9] Matczak, M., Krośnicka, K., Ołdakowski, B., 2015, Strategia rozwoju Portu Morskiego w Elblągu, Actia Forum, Elbląg/Gdynia.
[10] Matczak, M., Ołdakowski, B., Kalinowski, J., Kaszubowski, D., 2009, Studium rozwoju strategicz¬nego małych portów i przystani morskich w województwie pomorskim, Actia Forum, Gdynia, http://www.wiki.leba.eu/_media/dokumenty/studium_rozwoju_strategicznego_.
[11] Rozporządzenie Rady Ministrów z 7 maja 2002 r. w sprawie klasyfikacji śródlądowych dróg wod¬nych, DzU nr 77, poz. 695.
[12] Trusiewicz, I., 2016, Elbląg chce być wpuszczony w kanał, Rzeczpospolita, http://www. rzeczpospolita.pl/Zycie-Warminsko-Mazurskiego/309149853-Elblag-chce-byc-wpuszczony-w-kanal.html, (dostęp 8.07.2018).
[13] Zarząd Portu Morskiego Elbląg, 2018, http://www.port.elblag.pl, (dostęp 8.07.2018).
Remove [1] Barański, A., Dawidowicz, D., Dobrzańska, D., Kiejzik-Głowińska, M., Tyszecki, A., Wojnarowska, A., Żochowska, M., 2017, Karta informacyjna przedsięwzięcia „Droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – lokalizacja Nowy Świat”, EKO-KONSULT Andrzej Tyszecki, Gdańsk.
[2] Ficoń, K., 2010, Logistyka morska. Statki, porty, spedycja, BEL Studio, Warszawa.
[3] Gospodarka Morska, 2012, Krynica Morska: Mieszkańcy nie chcą przekopu Mierzei Wiślanej, http://www.gospodarkamorska.pl/wydarzenia/krynica-morska:-mieszkancy-nie, (dostęp 8.07.2018).
[4] Gospodarka Morska, 2014, Elbląg: Żegluga przez Zalew Wiślany zagrożona, http://www. gospodarkamorska.pl/wydarzenia/elblag:-zegluga-przez-zalew-wislany-zagrozona.html, (dostęp 5.07.2018).
[5] Kadłubowski, R., 2017, Elbląski port zanotował kolejny znaczny spadek przeładunku towarów. Wzrosła za to ilość pasażerów, Elbląski Dziennik Internetowy, https://info.elblag.pl/38,48720, Elblaski-port-zanotowal-kolejny-znaczny-spadek-przeladunku-towarow-Wzrosla-za-to-ilosc-pasazerow.html, (dostęp 1.06.2018).
[6] Kotowska, I., Mańkowska, M., Pluciński, M., 2012, Program rozwoju polskich portów morskich do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku), MTBiGM, Warszawa.
[7] Krośnicka, K., Zavorotynskiy, N., 2016, Zarys koncepcji rozwoju portu Elbląg, Inżynieria Morska i Geotechnika, nr 5, s. 301–312.
[8] Libudzka, A., 2017, Większość samorządów nad Zalewem Wiślanym popiera przekop Mierzei, Portal Morski, http://www.portalmorski.pl/zegluga/37314-wiekszosc-samorzadow-nad-zalewe, (dostęp 6.07.2018).
[9] Matczak, M., Krośnicka, K., Ołdakowski, B., 2015, Strategia rozwoju Portu Morskiego w Elblągu, Actia Forum, Elbląg/Gdynia.
[10] Matczak, M., Ołdakowski, B., Kalinowski, J., Kaszubowski, D., 2009, Studium rozwoju strategicz¬nego małych portów i przystani morskich w województwie pomorskim, Actia Forum, Gdynia, http://www.wiki.leba.eu/_media/dokumenty/studium_rozwoju_strategicznego_.
[11] Rozporządzenie Rady Ministrów z 7 maja 2002 r. w sprawie klasyfikacji śródlądowych dróg wod¬nych, DzU nr 77, poz. 695.
[12] Trusiewicz, I., 2016, Elbląg chce być wpuszczony w kanał, Rzeczpospolita, http://www. rzeczpospolita.pl/Zycie-Warminsko-Mazurskiego/309149853-Elblag-chce-byc-wpuszczony-w-kanal.html, (dostęp 8.07.2018).
[13] Zarząd Portu Morskiego Elbląg, 2018, http://www.port.elblag.pl, (dostęp 8.07.2018).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 The Author(s)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain the copyright to their work, licensing it under the Creative Commons Attribution License Attribution 4.0 International licence (CC BY 4.0) which allows articles to be re-used and re-distributed without restriction, as long as the original work is correctly cited. The author retains unlimited copyright and publishing rights.