In Service Diagnosing of a Marine Diesel Engine Using Mean Indicated Pressure
DOI:
https://doi.org/10.26408/108.13Keywords:
marine diesel engine, mechanical losses, mean indicated pressure, diagnosisAbstract
The article presents possibilities of assessment of technical condition of a marine diesel engine using the mean indicated idle pressure. The paper was based on wide research material collected during engine diagnostics operated on naval ships from 1997 to 2018. The author was a member of diagnostic team conducting researches. The article shows problems related to this assessment and presents research methodology.References
Bielawski, P., 2003, Diagnozowanie maszyn z wykorzystaniem mocy tarcia, Diagnostyka’29, Polskie Towarzystwo Diagnostyki Technicznej, Warszawa.
[2] Drozd, W., 1985, Metodyka wyznaczania minimalnej dopuszczalnej lepkości oleju w silnikach spalinowych, rozprawa doktorska, Poznań.
[3] Drozd, W., 1989, Analiza wpływu lepkości oleju na przebieg krzywej tarcia w silniku spalinowym, Silniki Spalinowe, nr 1.
[4] Gola, M., Januła, J., Litwin, J., 1996, Laboratorium silników spalinowych, Kowalewicz, A. (red.), Politechnika Radomska, Radom.
[5] Serdecki, W., 2002, Badania współpracy elementów układu tłokowo-cylindrowego silnika spalinowego, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
[6] Serdecki, W., (red.), 2012, Badania silników spalinowych, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
[7] Wontka, L., 2008, Straty mechaniczne silnika a lepkość oleju smarowego w aspekcie diagnostyki okrętowego tłokowego silnika spalinowego, Diagnostyka, nr 3.
[8] Wontka, L., 2017, Straty mechaniczne jako diagnostyczny parameter stanu technicznego okrętowego tłokowego silnika spalinowego, rozprawa doktorska, Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni, Wydział Mechaniczno-Elektryczny, Gdynia.
[9] Wontka, L., Kniaziewicz, T., 2015, Modelling of Mechanical Losses in Marine Diesel Engine, Silniki Spalinowe, vol. 162, nr 3.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 The Author(s)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain the copyright to their work, licensing it under the Creative Commons Attribution License Attribution 4.0 International licence (CC BY 4.0) which allows articles to be re-used and re-distributed without restriction, as long as the original work is correctly cited. The author retains unlimited copyright and publishing rights.